piątek, 18 września 2015

Bezpieczeństwo podczas zabawy ASG

Materiał szkoleniowy do użytku wewnętrznego.

Obywatelskie BHP

Zasady bezpieczeństwa podczas strzelań szkoleniowych i gier terenowych ASG
                                    dla grupy MIWO z Praszki przed 2015 09 01

1.       Repliki ASG zwanej dalej bronią nigdy nie kierujemy w stronę ludzi nie biorących udziału w grze terenowej lub szkoleniu ASG.

2.       Grę prowadzimy zawsze z użyciem sprzętu chroniącego oczy!! Sprzęt chroniący oczy w postaci "okularów" lub gogli musi spełniać warunki wytrzymałości na trafienie 0,30 gramową, 6 milimetrową kulką lecącą z prędkością 600 stóp na sekundę, z odległości 3 metrów. Uczestnicy szkoleń i gier ASG zobowiązani są do wzajemnej kontroli odnośnie używania sprzętu chroniącego oczy. Zaleca sie używania sprawdzonych i atestowanych gogli klasy większej niż F. Ze względów bezpieczeństwa zalecam google, odradzamy okulary.

Proponujemy : gogle X800 Boole 
Gogle te spełniają rygorystyczną normę balistyczną STANAG 2920, dzięki czemu wytrzymują uderzenie przedmiotów o prędkości:
- szybka bezbarwna - 177 m/s (637 km/h)
- szybka przyciemniana - 181 m/s (652 km/h)
- szybka żółta - 180 m/s (648 km/h)

3.       Zabrania się prowadzenia ognia do celów nie rozpoznanych, a w trakcie gier i szkoleń w pomieszczeniach, nie wolno prowadzić ognia zza rogu, poprzez wystawienie samej broni. Podczas gier uczestnicy zobowiązani są do unikania strzałów w twarz ze szczególnym uwzględnieniem ognia ciągłego!!

4.       Zabrania się strzelania do ptaków i zwierząt za wyjątkiem samoobrony!

5.       Zabrania się pozostawiania repliki bez nadzoru! Osoby trzecie mogą korzystać z repliki tylko i wyłącznie pod nadzorem właściciela!

6.       Ze względów bezpieczeństwa grupa MIWO przyjmuje górną granice szybkości kulki w taktyce ZIELONEJ, wystrzeliwanej z karabinka lub pistoletu maszynowego elektrycznego, której masa równa jest 0,20 grama na poziomie 450 fps stóp na sekundę.

7.       Ze względów bezpieczeństwa grupa MIWO przyjmuje górną granice szybkości kulki w taktyce MOUT, wystrzeliwanej z karabinka lub pistoletu maszynowego elektrycznego, której masa równa jest 0,20 grama na poziomie 450 stóp na sekundę.

8.       Ze względów bezpieczeństwa grupa MIWO przyjmuje górną granice szybkości kulki w taktyce CQB, wystrzeliwanej z karabinka lub pistoletu maszynowego elektrycznego, której masa równa jest 0,20 grama na poziomie 320 stóp na sekundę.

9.       Ze względów bezpieczeństwa grupa MIWO przyjmuje górną granice szybkości kulki w taktyce ZIELONEJ, MOUT i CQB, wystrzeliwanej z pistoletu gazowego lub elektrycznego, której masa równa jest 0,20 grama na poziomie 320 stóp na sekundę.

10.   Ze względów bezpieczeństwa grupa MIWO przyjmuje górną granice szybkości kulki w taktyce ZIELONEJ, MOUT i CQB, wystrzeliwanej z karabinu wyborowego posiadającego celownik optyczny, której masa równa jest 0,20 grama na poziomie 560 stóp na sekundę oraz bezwzględny zakaz strzelania w głowę.

10a.    Ze względów bezpieczeństwa sekcja asg stowarzyszenia MIWO przyjmuje jako górną granicę masy kulki dla treningów i gier asg w
- taktyce zielonej oraz MOUT 0,25g 
- taktyce CQB 0,20g 
Przy czym zabrania się podczas gier terenowych, szkoleń asg używania kulek wykonanych z metalu szkła lub materiału łatwo ulegającemu fragmentacji podczas uderzenia o przeszkodę. 

11.   BEZWZGLĘDNIE ZABRANIA SIĘ UŻYWANIA BRONI BĘDĄC POD WPŁYWEM ALKOHOLU LUB INNYCH ŚRODKÓW ODURZAJĄCYCH ORAZ UŻYCZANIA JEJ INNYM OSOBOM KTÓRYCH ZACHOWANIE MOŻE WSKAZYWAĆ MA TO IŻ SĄ POD WPŁYWEM ALKOHOLU LUB INNYCH ŚRODKÓW ODURZAJĄCYCH!

12.   W przypadku wystąpienie zdarzenia w którym ucierpi jeden z graczy lub szkolonych, ewentualnie osoba postronna należy podać trzykrotnie komendę WYPADEK, WYPADEK, WYPADEK. Po usłyszeniu takiej komendy wszyscy uczestnicy szkolenia lub gry terenowej zobowiązani są natychmiast przerwać wykonywane dotychczas czynności, zabezpieczyć broń i udzielić pomocy poszkodowanemu w miarę swych umiejętności!!

13.   W przypadku pojawienia się na polu gry lub terenie szkolenia osoby postronnej pierwszy który ją zauważy podaje komendę CYWI, CYWIL, CYWIL. Wszyscy uczestnicy przerywają ogień, zabezpieczają broń i pozostają na swych miejscach, do momentu wyjaśnienia sytuacji przez dowódców sekcji.

14.   W przypadku używania w trakcie gry lub szkolenia ASG środków pirotechnicznych należy zachować szczególną ostrożność. Każde użycie takiego środka musi być bezwzględnie poprzedzone głośną komendą „GRANAT”

15.   Jeśli w trakcie gry lub szkolenia ASG nastąpi kontakt ze służbami mundurowymi, każdy członek grupy MIWO zobowiązany jest zachować spokój oraz bezwzględnie i w trybie natychmiastowym stosować się do poleceń przedstawicieli takich służb wykonujących swe obowiązki służbowe. 

PAMIĘTAJ KAŻDA BROŃ RAZ W ROKU STRZELA SAMA!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz